Portretfoto

• Jan Henric van Vliet
  • Het Spoor 102 3994 AL Houten
  • 030-6364060

Jan Henric van Vliet (1998) is geboren in Hilversum en verhuisde op 6-jarige leeftijd naar Houten. Zijn basisschooltijd bracht hij door op de Johannes Bogermanschool en daarna ging hij naar het Ichthus College te Veenendaal, waar hij nu bezig is aan zijn laatste jaar van het gymnasium.

Hij is sinds twee jaar actief bij SGP-jongeren en is per december 2015 fractielid bij de SGP-fractie in Houten. Hiermee hoopt hij zijn politieke interesse te verbreden en de nodige ervaring op te doen binnen de lokale politiek.

De beleidsterreinen die Jan Henric erg interesseren zijn: openbare orde en veiligheid, transitie jeugdzorg, duurzaamheid en milieu, recreatie en toerisme en cultuur. Jan Henric wil zich de komende jaren gaan inzetten voor een veiliger, leefbaarder en duurzamer Houten waarin zorg en aandacht voor elkaar centraal staan. Hij sluit zich dan ook aan bij een oud Keniaans gezegde dat luidt: Wil je snel gaan, ga dan alleen maar wil je ver komen, ga dan samen.