De Staatkundig Gereformeerde Partij is een christelijke partij met de Bijbel als kompas voor haar route.

Voor een goed functioneren van het gemeentebestuur is het van belang dat de overheid niet alleen betrouwbaar en geloofwaardig, maar ook herkenbaar is. De SGP vindt dat niet zomaar. In haar visie is de overheid ingesteld door God om alles in deze maatschappij in goede banen te leiden. Treffend wordt dat in de Bijbel weergegeven wanneer de oorsprong van de overheid beschreven wordt: de overheid is er ‘u ten goede’. In de Bijbel wordt een aantal basisrichtlijnen gegeven voor het dagelijkse leven, die ook wel de Tien Geboden genoemd worden en als het ware een christelijk politiek programma in een notendop vormen.

Dat programma heeft het welzijn van iedereen op het oog: Iedere burger heeft er een plaats in. Kortom, een programma dat naar onze vaste overtuiging voorwaarde vormt voor en een bijdrage levert aan de kwaliteit van onze gemeente. Het gaat om de kwaliteit van úw gemeente. Ú moet zich als burger thuis voelen in Houten. Hiervoor wil de SGP-fractie zich dan ook inzetten. Niet alleen, maar samen met u.

De SGP, als vereniging, is opgericht op 17 april 1925. Daarmee is het de oudste politieke vereniging van Houten. Vanaf 1982 is de SGP vertegenwoordigd in de gemeenteraad van Houten. De SGP is in Houten sinds 2010 in de raad vertegenwoordigd met twee zetels.

Lees meer over de fractieleden van de SGP Houten