Rioolheffing Houten daalt in 2017 met 11%

In Nieuws

De rioolheffing in Houten daalt volgend jaar met 11% van €123 in 2016, naar €110 in 2017. Hiermee wordt invulling gegeven aan een SGP-voorstel dat een meerderheid haalde begin 2016.

In het nieuwe Water- en Rioleringsplan voor de komende jaren bleek dat er door verschuiving van taken een structureel overschot ontstond van €200.000 per jaar. De SGP is van mening dat dit geld terug gegeven moet worden aan Houtenaren. En dan in het bijzonder aan de betalers van de rioolheffing, waar het voordeel immers vandaan komt.

Een voorstel van de SGP daartoe werd begin dit jaar gesteund door ITH, PvdA, Houten Anders!, CDA en VVD. Dankzij deze meerderheid in de gemeenteraad is dit nu ook daadwerkelijk doorgevoerd in de begroting voor 2017, en betalen Houtenaren volgend jaar minder rioolheffing.

Meer informatie over de lokale belastingdruk in 2017 is te vinden via deze link (afkomstig uit de begroting 2017 van gemeente Houten).
Met vriendelijke groet,
Wouter van den Berg